Амралт
Нэг ламтан шавьдаа хөдөө салхинд гарч, сайхан амарцгаана гэж амлажээ.
“Ажил хэрэг их болохоор бясалгал хийх зав олдохгүй юм” гэж хэлдэг хүмүүст Далай лам энэ хошин түүхийг ярьж өгдөг:
Нэг ламтан шавьдаа хөдөө салхинд гарч, сайхан амарцгаана гэж амлажээ. Гэвч өдөр бүр ажил алба ихтэй өнгөрсөөр, амласан амралт нь хойшилсоор байв. Нэгэн удаа тэдний дэргэдүүр оршуулгын цуваа өнгөрч гэнэ. Юу болохыг нь анзаараагүй ламтан “Наад улс чинь хаашаа яваа юм бол?” гэж асуухад шавь нь “Аан, нэг хүнийг хөдөө гаргаж амраахаар яваа улс байна” гэж хариулжээ.
Боломжгүй тус
Адиша багш бясалгалын өмнө тахил мандлыг өөрийн гараар хичээнгүйлэн бэлддэг байв. Лагшин чилээрхүү байхад шавь нар нь “Багш аа, та амарч бай. Бид бэлтгэе” гэхэд “Уухайс, та нар намайг өлсөх юм бол миний өмнөөс хоол идэж туслах нь ээ” гэж ёжилжээ.
Хэврэгхэн суудал
Буддизм судалдаг нэр хүндтэй эрдэмтэн Зэнгийн ламтай танилцжээ. Гүн мэдлэгээ гайхуулах гэж шүлэглэсэн захидал бичээд голын цаана амьдардаг шинэ танилынхаа мутарт хүргэсүгэй хэмээн зарцаа илгээжээ. Эрдэмтний захиаг хүлээн авсан лам дугтуйг нээвэл:
“Ертөнцийн найман салхинд үл хэлбийх
Бэндэр эрдэнийн довцогт би суудаг...”
гэсэн хээнцэр үгс байлаа. Ламтан мушийснаа бийрээ шүүрэн авч доор нь “Битгий унга!” гэж бичээд буцаан явуулжээ. Хүндэтгэлийн хариу хүлээж суусан эрдэмтэн үүнийг уншаад уурсан эгдүүцэж, бүдүүлэг доромжлолын учрыг олохоор даруй гол гатлан ирэв гэнэ. Ламтан инээд алдаж, “Та ертөнцийн найман салхинд хөдлөхөөргүй суудал зассан биш үү? Ганц үг бэрх суудлаас чинь ховхлоод энэ хүртэл үлээж орхив уу?” гэжээ.
(Ертөнцийн найман салхи гэдэг нь олз, гарз, магтаал, муушаал, жаргал, зовлон, мандал, буурал.)
Сэтгэлийн ачаа
Танзан лам нэгэн бороотой өдөр номын нөхрийн хамт хийд рүүгээ явж байв. Замын наана нэг ганган бүсгүй шавар шавхай туучихаас түдгэлзэн зогсох аж. Түүнийг харсан Танзан бүсгүй дээр очоод “Танд туслах уу?” гэхэд дуртайяа зөвшөөрлөө. Бүсгүйг сэвхийтэл нь өргөж тэврээд замын цаана гаргаж өгөв. Үдэш хийддээ ирсэн хойно залуу хувраг түүнээс “Номын ах аа, бид чинь сахил санваартан улс биз дээ? Та яагаад тэр залуухан царайлаг хүүхнийг тэвэрч өргөсөн юм бэ?” гэхэд Танзан “Би түүнийг ердөө л зам гаргаад орхисон. Харин чи одоо болтол үүрсээр яваа юм уу?” гэжээ.
Хэрээ галууг дуурайсан нь
“Аялсан ч, суусан ч бахтай
Амьдарсан ч, үхсэн ч жаргалтай
Өмчгүй хоосон гуйранч,
Гэргүй хэрмэл тэнүүлч ээ, би”
гэж Мялрайва дуулж явжээ. Нэгэн баян хүн түүний дууг сонсоод жигтэйхэн атаархаж гэнэ. Баян мөртлөө сэтгэлийн их дарамттай амьдардаг байж. Тэгээд Мял шиг жаргалтай амьдрахаар шийдэж, бүх хөрөнгөө ядууст тараачихаад бадарчин болон явжээ. Удалгүй хөөрхий эр царай алдан зэвхийрч явахад нь урьдын нэг танил таараад “Хүүе, чи юу болчоо вэ? Ямар гай зовлон тохиолдов?” гэж асуухад “Хоосон Мялрайва намайг хоосруулчихлаа” гэж ууртайхан хариулсан гэдэг.
Би-г баримтлах
Нэгэн ноён лам багшид шавь орж, Бурханы ном судлах болов. Нэг удаа “Багш аа, билиг барамидын сударт олонтаа гардаг би-г баримтлах гэж чухам юуг хэлнэ вэ?” гэж асуухад үргэлж дөлгөөн байдаг багшийн царай гэнэт хувьсхийж “Элий балай юм асуудаг эргүү хар илжиг вэ, чи!” гэж зандрав. Насандаа ийм доромж үг сонсоогүй ноёны уур бухимдал эгшин зуур оволзож, царай нь минчийж, гүрээ нь гүрэлзээд ирэв. Тэр үед багш энх дүрэндээ эргэн орж, “За энийг чинь л би-г баримтлах гэдэг юм даа” хэмээн хариулжээ.
Нэг ламтан шавьдаа хөдөө салхинд гарч, сайхан амарцгаана гэж амлажээ. Гэвч өдөр бүр ажил алба ихтэй өнгөрсөөр, амласан амралт нь хойшилсоор байв. Нэгэн удаа тэдний дэргэдүүр оршуулгын цуваа өнгөрч гэнэ. Юу болохыг нь анзаараагүй ламтан “Наад улс чинь хаашаа яваа юм бол?” гэж асуухад шавь нь “Аан, нэг хүнийг хөдөө гаргаж амраахаар яваа улс байна” гэж хариулжээ.
Боломжгүй тус
Адиша багш бясалгалын өмнө тахил мандлыг өөрийн гараар хичээнгүйлэн бэлддэг байв. Лагшин чилээрхүү байхад шавь нар нь “Багш аа, та амарч бай. Бид бэлтгэе” гэхэд “Уухайс, та нар намайг өлсөх юм бол миний өмнөөс хоол идэж туслах нь ээ” гэж ёжилжээ.
Хэврэгхэн суудал
Буддизм судалдаг нэр хүндтэй эрдэмтэн Зэнгийн ламтай танилцжээ. Гүн мэдлэгээ гайхуулах гэж шүлэглэсэн захидал бичээд голын цаана амьдардаг шинэ танилынхаа мутарт хүргэсүгэй хэмээн зарцаа илгээжээ. Эрдэмтний захиаг хүлээн авсан лам дугтуйг нээвэл:
“Ертөнцийн найман салхинд үл хэлбийх
Бэндэр эрдэнийн довцогт би суудаг...”
гэсэн хээнцэр үгс байлаа. Ламтан мушийснаа бийрээ шүүрэн авч доор нь “Битгий унга!” гэж бичээд буцаан явуулжээ. Хүндэтгэлийн хариу хүлээж суусан эрдэмтэн үүнийг уншаад уурсан эгдүүцэж, бүдүүлэг доромжлолын учрыг олохоор даруй гол гатлан ирэв гэнэ. Ламтан инээд алдаж, “Та ертөнцийн найман салхинд хөдлөхөөргүй суудал зассан биш үү? Ганц үг бэрх суудлаас чинь ховхлоод энэ хүртэл үлээж орхив уу?” гэжээ.
(Ертөнцийн найман салхи гэдэг нь олз, гарз, магтаал, муушаал, жаргал, зовлон, мандал, буурал.)
Сэтгэлийн ачаа
Танзан лам нэгэн бороотой өдөр номын нөхрийн хамт хийд рүүгээ явж байв. Замын наана нэг ганган бүсгүй шавар шавхай туучихаас түдгэлзэн зогсох аж. Түүнийг харсан Танзан бүсгүй дээр очоод “Танд туслах уу?” гэхэд дуртайяа зөвшөөрлөө. Бүсгүйг сэвхийтэл нь өргөж тэврээд замын цаана гаргаж өгөв. Үдэш хийддээ ирсэн хойно залуу хувраг түүнээс “Номын ах аа, бид чинь сахил санваартан улс биз дээ? Та яагаад тэр залуухан царайлаг хүүхнийг тэвэрч өргөсөн юм бэ?” гэхэд Танзан “Би түүнийг ердөө л зам гаргаад орхисон. Харин чи одоо болтол үүрсээр яваа юм уу?” гэжээ.
Хэрээ галууг дуурайсан нь
“Аялсан ч, суусан ч бахтай
Амьдарсан ч, үхсэн ч жаргалтай
Өмчгүй хоосон гуйранч,
Гэргүй хэрмэл тэнүүлч ээ, би”
гэж Мялрайва дуулж явжээ. Нэгэн баян хүн түүний дууг сонсоод жигтэйхэн атаархаж гэнэ. Баян мөртлөө сэтгэлийн их дарамттай амьдардаг байж. Тэгээд Мял шиг жаргалтай амьдрахаар шийдэж, бүх хөрөнгөө ядууст тараачихаад бадарчин болон явжээ. Удалгүй хөөрхий эр царай алдан зэвхийрч явахад нь урьдын нэг танил таараад “Хүүе, чи юу болчоо вэ? Ямар гай зовлон тохиолдов?” гэж асуухад “Хоосон Мялрайва намайг хоосруулчихлаа” гэж ууртайхан хариулсан гэдэг.
Би-г баримтлах
Нэгэн ноён лам багшид шавь орж, Бурханы ном судлах болов. Нэг удаа “Багш аа, билиг барамидын сударт олонтаа гардаг би-г баримтлах гэж чухам юуг хэлнэ вэ?” гэж асуухад үргэлж дөлгөөн байдаг багшийн царай гэнэт хувьсхийж “Элий балай юм асуудаг эргүү хар илжиг вэ, чи!” гэж зандрав. Насандаа ийм доромж үг сонсоогүй ноёны уур бухимдал эгшин зуур оволзож, царай нь минчийж, гүрээ нь гүрэлзээд ирэв. Тэр үед багш энх дүрэндээ эргэн орж, “За энийг чинь л би-г баримтлах гэдэг юм даа” хэмээн хариулжээ.
“Агнистын гэгээ” цувралаас.
boloroo
eegii
Зочин
davka
ariunzul
jini girl
сарнай
odgerel
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
hi
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
zen
orchuulga
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
сүм
АМРАЛТ
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
хүүхээ
Зочин
төрийн 7
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
emptiness
emptiness
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Улам улам
Зочин
Зочин
a
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
:-)
Монгол хэлний дэлгэрэнгүй тайлбар толь
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
УНШ би эгч чинь биш
Зочин
УНШ би эгч чинь биш
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Орчуулга
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
49.0.189.202
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
айдас
өлгөж ав
a
Зочин
a
a
Зочин
a
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Lunatic
Зочин
Dementia
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
ламхай
Зочин
Зочин
Зочин
хүүхний үнэр
шар тос
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
ламхайнуудаа
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
ламхайнуудаа
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
монгол оюутан
монгол үлгэр 5
монгол үлгэр 4
mgl ulger 3
mgl ulger 2
mgl ulger zoxioson
Зочин
out
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
сайййййн бод!!!
amidraltai
Зочин
dahiad bod
би бодохдоо
Зочин
lam bbaisan yum yy
бодлоо шд
Зочин
Зочин
Зочин
a
a
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Lam mal gej uu
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
a
Зочин
Зочин
a
Зочин
Зочин
Зочин
a
Зочин
Зочин
Зочин
a
a
Зочин
a
?
a
a
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
буддизм доройтсон шашин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Б Галсансүх
Б Галсансүх
Зочин
О Дашбалбар
Зочин
О Дашбалбар
Зочин
О Дашбалбар
Зочин
Зочин
О Дашбалбар
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
180 151 27 129-t
Goldman Sachs
Uls tur-uur jaahan zanimaaldah uu
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
3
2
1
180 151 27 129-t
Зочин
65.28.43.7
Уншигч
нэг удаагийн гэрчлэл
будилж
Зочин
:-(
Зочин
Зочин
Undsen sanaa bol
бичигдээгүй хууль
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
өрөх нь
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
202 70 39 254-t
хэврэгхэн суудал
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Naran
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
“Битгий унга!”
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
сангасваа
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Gaviyaat Lam - goyo tsol baina uu
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
Zochin
83.59.220.209 d
Зочин
Зочин
Зочин
65.28.43.7
shar
хөх монгол
хар
Зочин
Зочин
бүх юм OK?
Зочин
Зочин
Zen
11-11
Зочин
Nyon
Зочин
балчиг намагаа гэж
Зочин
Religion-g ashiglah gej uuniig l heldeg bolov uu
unshigch