Бууз идсэний дараа яах ёстой вэ?
Энэ бол өнөөдөр нийгэмд тулгамдсан асуудал болоод байна. Биенд импортоор орж ирсэн амтат бууз биет ба биет бус гэсэн давхар төлбөртэй байдаг.
Энэ бол өнөөдөр нийгэмд тулгамдсан асуудал болоод байна. Биенд импортоор орж ирсэн амтат бууз биет ба биет бус гэсэн давхар төлбөртэй байдаг. Бусдаас бууз идсэн бол хариуд нь бууз жигнэж өгч таараа. Энэ тал дээр учраа олчихож болж байна. Өөр нэг төлбөр бол ходоодонд орсон хоол болгон дотроос сэтгэхүйд хандан “ажлын байр” нэхдэг. Их үнэтэй, илчлэг ихтэй тусмаа илүү сайн хөдлөх ажил нэхээд доошоо явалгүй үлдчихдэг. Нэхэл хатуу ихэнх хоол манайд биш минийд суурин амьдрах нь түгээмэл боллоо. Үүнийг гаднаас нь хараад таргалжээ гэцгээдэг.
“Нөөцийн мах”-аа татаж мянган бууз чимхээд битүүний орой уур савсуулан сайхан идэж ууцгаалаа. Идээ будаа элбэг дэлбэг тарган цатгалан сар шинээ тэмдэглэлээ. Баярын дараахь энэ өдрүүдэд энэ сэдэв л бүх оочерийг дайрч орж ирж байна. Хэдхэн хоногийн дотор улс даяараа иргэдийн жин бан багагүй чамбайрсан даг аа. Эргэн тойрноо харжээ байхад туранхай эцэнхий хүн нүдний гэм болоо юу даа. “Жаран хилтэй” хүүхэн өөрийгөө жавхалзаж байна гээд баярлах юм. Энийг сонсоод 48, 52, 56 кг-ын жинд барилддаг хүдэр бадир бөхчүүд, хүчит боксчид сэтгэл санаагаар унах гээд байна. Эр хүний байвал зохих хэвийн жингээс эхнэр хүүхдүүд нь аль хэдийнэ даваад пэндийжээ. Лухайчихаад араас харахаар бөгтөр ч юм шиг, урдуур нь тойроод үзэхээр гэдгэр ч юм шиг эдгээр тэнтгэр хүмүүсийг яваандаа дэлхий даадаг л байгаа даа. Таргалалтыг зүйрлэвээс дор хаяж арвын хоёр бидонд дүүрэн ус хийгээд өдөржин шөнөжин гартаа бариад явж байгаа мэт илүү тээштэй. Үргэлжийн ийм илүү ачаа зүрхийг цөхрөөж, тархийг зовооно. Махбодийг улс орон гэж үзвэл бараг гучин хувь нь гадны цагаачдаар дүүрчээ. Эрээний хямд хүнс энд ирээд гацчихаж.
Өнөөдөр баян ядуу, хүүхэд үүхэд ялгаагүй бүдүүрсээр байна. Идэхийн төлөө амьдарцгаасан юм шиг. Идсэн хоолоо шингээж дийлэхээ болилоо. Хүн ба амьтны бие хоолоо шингээхийн тулд хөдөлгөөн хийх зохилдлоготой. Мөн үүний эсрэг хоолоо олохын тулд байнгын хөдөлгөөнтэй байх зарчим үйлчилдэг. Гэтэл хөдлөх шаардлага хотод ч, хөдөөд ч байхгүй болчихсон. Эхлээд хөрөнгөлөг хэсгийнхэн унаа машинд тухлан бусдыг зарж биеийн хүчнээс өөрийгөө чөлөөлсөн. Бусад нь төд удалгүй хөрөө хүрзнээсээ салж мотор, кноп ажиллуулах боллоо. Нийгмийн доод давхарга өвгөнтийнхөн бээцийгээд гүйх нь байтугай алхаж ч чадахаа больсон харагдана. 0,1 грамм жинтэй ундааны хоосон сав хэдийг цуглуулаад архиндаа хүрчихэж байна. Яанам бэ?
Энэ хорвоо дээр үнэгүй юм байдаггүйтэй яг адилхан хүнс ба хөдөлгөөн хоёр баланс барьдгийг ухамсарлаж ядаад байх юмгүй. Янз бүрийн тураах цай, эм, “Хээрбо лайф”, бясалгал тарни, мацаг хайх атлаа бүгд л хөдөлгөөнөөс тойроод байх юм. Уг нь турчих санаа байна зайлуул. Тэдгээрийг хэрэглээд турахгүй ээ. Жин хасагдахгүй. Хамгийн сүүлийн үеийн эм бэлдмэл хэрэглэх тусам хамгийн анхны туршилтын туулай болохоос цаашгүй. Аливаа эм тариа шинэ нээлт гэдэг чинь дор хаяж 100 жил болж байж бодит үр дүн нь харагдаж эхэлдэг биз дээ. Хэрэглэж байсан тураах эм чинь хэдэн жилийн дараа буруудвал хохь чинь болно шүү. Тэд нар хэрэглэж л байг. Бид нар яахав моод Монголоор дуусдаг гээд ажиглаж л сууя.
Хүн төрөлхтний оюун ухаан ихэд хөгжсөн нь сайшаалтай атлаа бие хаа нь улам найгүй болсон нь олонтаа. “Биеэ бод” гэсэн хуучны үг орчин үед “өв тэгш хүмүүжил” хэмээн орчуулагддаг. “Өв тэгш хүмүүжлийн” тухай хаа нэгтээ биеийн тамирын зүтгэлтнүүд олон юман дотор бүдэгхэн хавчуулж байгаа сонсогддог. Өндөр боловсрол эзэмшсэн орчин цагийн кадр хүн цаг үеэсээ түрүүлж яваа атлаа биеийн анатоми нь фермерийн тэжээвэр гахай шиг байна. Үүний эсрэгээр зөвхөн биеэ торддог тамирчин стилийнхэн бий. Аль нь ч өв тэгш хүмүүжил биш юм. Ер нь хүний бие “үйлдвэрээс” анх гарахын хоцрогдсон технологи шүү дээ. Бурхан биднийг анх бүтээсэн араатнаас зугтах, хоолоо хөөж барих тэр л зориулалтад шинэчлэл агаар салхи оруулаагүй. Уг нь бол орчин үеийн хүн эхээс төрөхдөө зангиатай цоо шинэ костюмтай, гялалзсан шаахайтай мэндэлмээр. Гэтэл байдаг л нэг гөрөөс, сүүн тэжээлтний биеийг олж хорвоод ирээд тийм хэв загвараар хөдөлж үсрэхийг энэ бие надаас шаардаад байх юм. Би одоо биеэндээ захирагдаад амьтан руу ноцож явалтай биш. Түүнээс гадна биедээ хандаж “Урьдынх шигээ хөдөлж үсэрч явдаг цаг үе өнгөрсөн” гэж хэлээд ерөөс ойлгохгүй. Өөдөөс “Гөрөөс шиг хурдан, баавгай шиг хүчтэй болмоор байна” гэж мугуйдлах ба эс биелүүлэхээр элдэв өвчин цуглуулан гэдсэн дотор “бараашиг” эсгэн бандайлгаж өгөх юм.
Өнөөдөр олон хүн хамаг бачим ажлаа хойш нь тавьж биеийн саналын дагуу шал утгагүй хөдөлгөөн хийхэд хүрлээ. Урагшаа ганц мерт ч ахихгүй цахилгаан гүйлтийн зам дээр хөлсөө асгартал гүйж буй нь эдийн засгийн хувьд бол солиотой явдал. Ингэж л байж идсэн буузаа гэдэснээсээ хөөж гаргадаг. Энэхүү балар эртний бие хаанд орж ирсэн хоол хүнсийг өөрөөр зайлуулах арга алга.
Тарган хүн шударга бус байдлын бэлгэ тэмдэг болсоор ирсэн маш олон баримт тааралддаг. Шог зураг, сүг зургаас эхлээд л. Сүүлийн үед биеэ зөв авч яваа туранхайвтар улстөрч, бизнесмэнүүд сонгуульд их амжилт олж байна. ХХ зуунд таргачуул феодал, залхай ламын дүр байсан. Орчин цагт ядуурал газар авсан орны цөөхөн гэр бүлийн тансаг амьдралын загвар ухаантай тарган хүний бие шиг харагддаг болохыг улстөрчид анзаарчээ. Ойлгогдож байна уу. Зөвхөн толгойгоо л ажиллуулахыг эрхэмлэсэн болохоос бие нь хөдөлгөөний хомсдолд орж тэжээвэр амьтан болчихсон. Биеэ бодоогүй лоолой болгосон улстөрч төрөө бодно гэж лөөлөө.
Архи тамхиныхан сурталчилгаагаа яаж ийгээд хийдэг шиг таргалалтыг зөвтгөх ятгалга бас байна. Тэнтгэрүүд сумо бөх үзэх их дуртай. Одоо үндэсний бөх харж дотроо жаал уужруулдаг болтой юм билээ. Шалхайсан муухай бие хэрэгтэй газраа хэрэг болж байна хөөе. Тарган этгээдүүдийг энэ хоёр тэмцээнээс өөр босго давуулдаг газар гэвэл хиамны цех л байж магадгүй.
Хүний биеийн элдэв согог дотроос зөвхөн таргалалтыг шоолж өөнтөглөж болно. Яагаад гэвэл энэ нь хувь заяны эрхээр биш хүнээсээ шалтгаалсан арчаагүй явдал юм. Ус саван байсаар атал нүүрээ угаадаггүй жаал шиг л юм байхгүй юу. Жингээ хасч хоолоо шингээхийн тулд ямар ч хамаагүй хөдөлгөөн хийх хэрэгтэй. Хөдөлгөөн бол хүн төрөлхтний нөгөө унаган мэргэжил гэдэг шиг багшийн ч хэрэг байхгүй хялбархан шийдэх асуудал. Биеэ янз бүрээр хөдөлгөж үзээд байхаар үндэс угсаа ажил мэргэжилд чинь тохирсон байрлал аяндаа ороод ирнэ. Тэрнийгээ зөв олчихвол тогтмол уншлага хийдэг лам шиг тасралтгүй хөдлөөд хэвшчихдэг юм. Харин давраад тамирчин болох уралдах дон тусч ажлаа алдаж болохгүй. Орчин үеийн спортын төрлүүд, тэр бүү хэл үндэсний спорт монгол хүний онцлогт ихэнх нь тохирдоггүй. Маш их чармайлт гаргаж байж эдгээр спортыг өөриймшүүлдэг. Тэрний оронд хамар дор байгаа ахуйн чанартай ямар нэгэн ашигт үйл бүхий хөдөлгөөнүүд өөртөө нээсэн нь дээр дээ.
Нийгмийн хувьд хэт таргалалтыг архичид, тамхичидтай адилтган тэмцэх шаардлагатай болоод байна. “Энд тарган хүн орохыг хориглоно” гэдэг ч юм уу. Өндөртэйгээ харьцуулахад хэвийн биш цолдойсон нөхдийг нисэх онгоцоор зорчиход илүүдэл жинг нь ачаа гээд тооцчих хэрэгтэй.
Хүмүүс ялангуяа бүсгүйчүүд турахыг маш их хүсч байгаа. Гэтэл уруу татах зүйл энд тэндгүй. Иргэдийнхээ, ажилчдынхаа эрүүл мэндэд анхааръя гэвэл хөдөлгөөн хийлгэж тураах шаардлагатай байна. Гүзээ суугаад эхэлнээ гэдэг чинь бүх төрлийн өвчинг хүлээж авах өвөлжөөг нь бариад өгчихөж байгаа хэрэг. Эрх баригчид өөрсдөдөө маш их зав гаргаж гүйж харайж яваа атлаа бусдадаа хандаж энэ сэдвээр олигтой дуугардаггүй нь өөдгүй шүү. Цаадуул чинь цагаан сарынхаа буузыг шингээх гээд фитнесээр пиг дүүрэн харагдана лээ.
“Нөөцийн мах”-аа татаж мянган бууз чимхээд битүүний орой уур савсуулан сайхан идэж ууцгаалаа. Идээ будаа элбэг дэлбэг тарган цатгалан сар шинээ тэмдэглэлээ. Баярын дараахь энэ өдрүүдэд энэ сэдэв л бүх оочерийг дайрч орж ирж байна. Хэдхэн хоногийн дотор улс даяараа иргэдийн жин бан багагүй чамбайрсан даг аа. Эргэн тойрноо харжээ байхад туранхай эцэнхий хүн нүдний гэм болоо юу даа. “Жаран хилтэй” хүүхэн өөрийгөө жавхалзаж байна гээд баярлах юм. Энийг сонсоод 48, 52, 56 кг-ын жинд барилддаг хүдэр бадир бөхчүүд, хүчит боксчид сэтгэл санаагаар унах гээд байна. Эр хүний байвал зохих хэвийн жингээс эхнэр хүүхдүүд нь аль хэдийнэ даваад пэндийжээ. Лухайчихаад араас харахаар бөгтөр ч юм шиг, урдуур нь тойроод үзэхээр гэдгэр ч юм шиг эдгээр тэнтгэр хүмүүсийг яваандаа дэлхий даадаг л байгаа даа. Таргалалтыг зүйрлэвээс дор хаяж арвын хоёр бидонд дүүрэн ус хийгээд өдөржин шөнөжин гартаа бариад явж байгаа мэт илүү тээштэй. Үргэлжийн ийм илүү ачаа зүрхийг цөхрөөж, тархийг зовооно. Махбодийг улс орон гэж үзвэл бараг гучин хувь нь гадны цагаачдаар дүүрчээ. Эрээний хямд хүнс энд ирээд гацчихаж.
Өнөөдөр баян ядуу, хүүхэд үүхэд ялгаагүй бүдүүрсээр байна. Идэхийн төлөө амьдарцгаасан юм шиг. Идсэн хоолоо шингээж дийлэхээ болилоо. Хүн ба амьтны бие хоолоо шингээхийн тулд хөдөлгөөн хийх зохилдлоготой. Мөн үүний эсрэг хоолоо олохын тулд байнгын хөдөлгөөнтэй байх зарчим үйлчилдэг. Гэтэл хөдлөх шаардлага хотод ч, хөдөөд ч байхгүй болчихсон. Эхлээд хөрөнгөлөг хэсгийнхэн унаа машинд тухлан бусдыг зарж биеийн хүчнээс өөрийгөө чөлөөлсөн. Бусад нь төд удалгүй хөрөө хүрзнээсээ салж мотор, кноп ажиллуулах боллоо. Нийгмийн доод давхарга өвгөнтийнхөн бээцийгээд гүйх нь байтугай алхаж ч чадахаа больсон харагдана. 0,1 грамм жинтэй ундааны хоосон сав хэдийг цуглуулаад архиндаа хүрчихэж байна. Яанам бэ?
Энэ хорвоо дээр үнэгүй юм байдаггүйтэй яг адилхан хүнс ба хөдөлгөөн хоёр баланс барьдгийг ухамсарлаж ядаад байх юмгүй. Янз бүрийн тураах цай, эм, “Хээрбо лайф”, бясалгал тарни, мацаг хайх атлаа бүгд л хөдөлгөөнөөс тойроод байх юм. Уг нь турчих санаа байна зайлуул. Тэдгээрийг хэрэглээд турахгүй ээ. Жин хасагдахгүй. Хамгийн сүүлийн үеийн эм бэлдмэл хэрэглэх тусам хамгийн анхны туршилтын туулай болохоос цаашгүй. Аливаа эм тариа шинэ нээлт гэдэг чинь дор хаяж 100 жил болж байж бодит үр дүн нь харагдаж эхэлдэг биз дээ. Хэрэглэж байсан тураах эм чинь хэдэн жилийн дараа буруудвал хохь чинь болно шүү. Тэд нар хэрэглэж л байг. Бид нар яахав моод Монголоор дуусдаг гээд ажиглаж л сууя.
Хүн төрөлхтний оюун ухаан ихэд хөгжсөн нь сайшаалтай атлаа бие хаа нь улам найгүй болсон нь олонтаа. “Биеэ бод” гэсэн хуучны үг орчин үед “өв тэгш хүмүүжил” хэмээн орчуулагддаг. “Өв тэгш хүмүүжлийн” тухай хаа нэгтээ биеийн тамирын зүтгэлтнүүд олон юман дотор бүдэгхэн хавчуулж байгаа сонсогддог. Өндөр боловсрол эзэмшсэн орчин цагийн кадр хүн цаг үеэсээ түрүүлж яваа атлаа биеийн анатоми нь фермерийн тэжээвэр гахай шиг байна. Үүний эсрэгээр зөвхөн биеэ торддог тамирчин стилийнхэн бий. Аль нь ч өв тэгш хүмүүжил биш юм. Ер нь хүний бие “үйлдвэрээс” анх гарахын хоцрогдсон технологи шүү дээ. Бурхан биднийг анх бүтээсэн араатнаас зугтах, хоолоо хөөж барих тэр л зориулалтад шинэчлэл агаар салхи оруулаагүй. Уг нь бол орчин үеийн хүн эхээс төрөхдөө зангиатай цоо шинэ костюмтай, гялалзсан шаахайтай мэндэлмээр. Гэтэл байдаг л нэг гөрөөс, сүүн тэжээлтний биеийг олж хорвоод ирээд тийм хэв загвараар хөдөлж үсрэхийг энэ бие надаас шаардаад байх юм. Би одоо биеэндээ захирагдаад амьтан руу ноцож явалтай биш. Түүнээс гадна биедээ хандаж “Урьдынх шигээ хөдөлж үсэрч явдаг цаг үе өнгөрсөн” гэж хэлээд ерөөс ойлгохгүй. Өөдөөс “Гөрөөс шиг хурдан, баавгай шиг хүчтэй болмоор байна” гэж мугуйдлах ба эс биелүүлэхээр элдэв өвчин цуглуулан гэдсэн дотор “бараашиг” эсгэн бандайлгаж өгөх юм.
Өнөөдөр олон хүн хамаг бачим ажлаа хойш нь тавьж биеийн саналын дагуу шал утгагүй хөдөлгөөн хийхэд хүрлээ. Урагшаа ганц мерт ч ахихгүй цахилгаан гүйлтийн зам дээр хөлсөө асгартал гүйж буй нь эдийн засгийн хувьд бол солиотой явдал. Ингэж л байж идсэн буузаа гэдэснээсээ хөөж гаргадаг. Энэхүү балар эртний бие хаанд орж ирсэн хоол хүнсийг өөрөөр зайлуулах арга алга.
Тарган хүн шударга бус байдлын бэлгэ тэмдэг болсоор ирсэн маш олон баримт тааралддаг. Шог зураг, сүг зургаас эхлээд л. Сүүлийн үед биеэ зөв авч яваа туранхайвтар улстөрч, бизнесмэнүүд сонгуульд их амжилт олж байна. ХХ зуунд таргачуул феодал, залхай ламын дүр байсан. Орчин цагт ядуурал газар авсан орны цөөхөн гэр бүлийн тансаг амьдралын загвар ухаантай тарган хүний бие шиг харагддаг болохыг улстөрчид анзаарчээ. Ойлгогдож байна уу. Зөвхөн толгойгоо л ажиллуулахыг эрхэмлэсэн болохоос бие нь хөдөлгөөний хомсдолд орж тэжээвэр амьтан болчихсон. Биеэ бодоогүй лоолой болгосон улстөрч төрөө бодно гэж лөөлөө.
Архи тамхиныхан сурталчилгаагаа яаж ийгээд хийдэг шиг таргалалтыг зөвтгөх ятгалга бас байна. Тэнтгэрүүд сумо бөх үзэх их дуртай. Одоо үндэсний бөх харж дотроо жаал уужруулдаг болтой юм билээ. Шалхайсан муухай бие хэрэгтэй газраа хэрэг болж байна хөөе. Тарган этгээдүүдийг энэ хоёр тэмцээнээс өөр босго давуулдаг газар гэвэл хиамны цех л байж магадгүй.
Хүний биеийн элдэв согог дотроос зөвхөн таргалалтыг шоолж өөнтөглөж болно. Яагаад гэвэл энэ нь хувь заяны эрхээр биш хүнээсээ шалтгаалсан арчаагүй явдал юм. Ус саван байсаар атал нүүрээ угаадаггүй жаал шиг л юм байхгүй юу. Жингээ хасч хоолоо шингээхийн тулд ямар ч хамаагүй хөдөлгөөн хийх хэрэгтэй. Хөдөлгөөн бол хүн төрөлхтний нөгөө унаган мэргэжил гэдэг шиг багшийн ч хэрэг байхгүй хялбархан шийдэх асуудал. Биеэ янз бүрээр хөдөлгөж үзээд байхаар үндэс угсаа ажил мэргэжилд чинь тохирсон байрлал аяндаа ороод ирнэ. Тэрнийгээ зөв олчихвол тогтмол уншлага хийдэг лам шиг тасралтгүй хөдлөөд хэвшчихдэг юм. Харин давраад тамирчин болох уралдах дон тусч ажлаа алдаж болохгүй. Орчин үеийн спортын төрлүүд, тэр бүү хэл үндэсний спорт монгол хүний онцлогт ихэнх нь тохирдоггүй. Маш их чармайлт гаргаж байж эдгээр спортыг өөриймшүүлдэг. Тэрний оронд хамар дор байгаа ахуйн чанартай ямар нэгэн ашигт үйл бүхий хөдөлгөөнүүд өөртөө нээсэн нь дээр дээ.
Нийгмийн хувьд хэт таргалалтыг архичид, тамхичидтай адилтган тэмцэх шаардлагатай болоод байна. “Энд тарган хүн орохыг хориглоно” гэдэг ч юм уу. Өндөртэйгээ харьцуулахад хэвийн биш цолдойсон нөхдийг нисэх онгоцоор зорчиход илүүдэл жинг нь ачаа гээд тооцчих хэрэгтэй.
Хүмүүс ялангуяа бүсгүйчүүд турахыг маш их хүсч байгаа. Гэтэл уруу татах зүйл энд тэндгүй. Иргэдийнхээ, ажилчдынхаа эрүүл мэндэд анхааръя гэвэл хөдөлгөөн хийлгэж тураах шаардлагатай байна. Гүзээ суугаад эхэлнээ гэдэг чинь бүх төрлийн өвчинг хүлээж авах өвөлжөөг нь бариад өгчихөж байгаа хэрэг. Эрх баригчид өөрсдөдөө маш их зав гаргаж гүйж харайж яваа атлаа бусдадаа хандаж энэ сэдвээр олигтой дуугардаггүй нь өөдгүй шүү. Цаадуул чинь цагаан сарынхаа буузыг шингээх гээд фитнесээр пиг дүүрэн харагдана лээ.
санаа зөв
hehe
Зочин
Зочин
Зочин
x
delgermaa
good man
Boldoo
Зочин
нэргүй
Mira
Зочин
Зочин
autochem.mn
Зочин
unen shuu
zochin
Зочин
Зочин
агий
агий
Зочин
Зочин
Зочин
he he ha ha
luya
Гадаада таргалалт
Гадаада таргалалт
Маш үнэн хэлжээ
unshigch
хэт даврагч
зочин
агь
Зочин
Зочин
zochin
zochin
zochin
umshigch
Зочин
degii
Зочин
Зочин
болж л байна
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
zochin
bataasan
saruul
уншигч
уншигч