Б.Баясгалан: Математикийг гүйцэж очихын тулд дор хаяж 400 жил хөгжих ёстой
Бид өнөөдрөөрөө амьдарч, өнөөдөр л болж байвал маргааш хамаагүй гэх үзлээр оршин буй сэтгэгдэл төрдөг.
Бид өнөөдрөөрөө амьдарч, өнөөдөр л болж байвал маргааш хамаагүй гэх үзлээр оршин буй сэтгэгдэл төрдөг. Боловсролтой бол хөгжинө гэж ярьдаг. Харин юуг сурч, яаж амьдарч, яаж хөгжих ёстой юм бол. Энэ бүхэнд ямар нэгэн учгаар хариу авах, бусад олон сонирхолтой асуудлыг хөндөх зорилгоор “Олонлог” төв сургуулийг үүсгэн байгуулагч, математикийн шинжлэх ухааны доктор Б.Баясгалантай уулзаж ярилцлаа.
-Тантай математикийн тухай ярья гэж зорьсон юм. Ер нь математик гэж юу вэ?
-Энэ бол олон үеийн туршид, хүний оюун ухааны хөгжил эхэлсэн цагаас тавигдсан асуудал. Нэг талаас, математикийг байгалийн шинжлэх ухааны нэг хэсэг гэж үздэг. Жишээлэхэд, газар тариалангийн талбайг хэмжихтэй холбоотой үүссэн гэх зэргээр тайлбарлах дуртай. Материалист агуулгаараа ийм байж болох ч юм. Нөгөө талаас, хүн анх мэндлэхдээ математикийн төрөлх зөн билэгтэй төрдөг. Нэг, хоёр, натурал тоо хүний тархинд суулгаастай байдаг. Хүүхэд хэзээ хоол идэхээ, хэзээ унтаж сэрэхээ мэддэг. Энэ бол цаана нь хүний тархинд тоон бүтэц хадгалагдсан, суулгаастай, хадагдсан гэсэн үг. Тодорхой хурц өнгийн юмыг нялх хүүхдэд харуулахад түүн рүү тэмүүлдэг. Аливаа зүйлийг авах гэж тэмүүлдэг хүүхдийн орон зайн мэдрэмж нь анхнаасаа л тархинд нь байдаг гэсэн үг. Гурван хэмжээстэй огторгуй мөн л тархинд хадмал гэсэн үг. Тэгэхээр бодит зүй тогтол уу, логик зүй тогтол уу гэсэн эргэцүүлэл эрхгүй төрөх юм даа. Ерөөсөө математик бол товчхондоо хэлэхэд ертөнц дээр байж болох бүхий л юмсын зүй тогтлыг агуулж байдаг. Үүнийг 1900 онд болсон математикчдын анхдугаар их хурлаас хайж тодруулбал илүү ухаарагдах байх. Германы Геттингенд болсон энэхүү хуралд сод математикч Давид Гильберт тухайн үед математикт шийдэгдэх шаардлагатай 23 асуудлыг томьёолж ирж буй ХХ зуунд шийдэх ёстой гэж зарласан байдаг. Тэдгээрийн нэг нь математикийг тэр чигээр нь программчилах, бүгдийг нь алгоритмчилсан, одооны хэлээр бол компьютерээр шийдэх хэмжээнд хүргэж загварчлах асуудал байсан. Гэтэл математикчдын хувьд аз болж 1931 онд Гёделийн алдартай теоремууд батлагдсан. Гүйцэд байдлын, гүйцэд бус байдлын гэх Гёделийн хоёр теорем байдаг. Энэ теоремуудаас математик гэж юу болох талаар төсөөлөл авч болно. Мөн Гильбертийн загварчлах асуудалд боломжгүй гэсэн хариултыг ч өгсөн юм. Гүйцэд байдлын теоремыг задгайгаар томьёолж ярья. Үнэн гэж юу вэ гэж. Үнэн гэдэг нь математикт хоёр янзаар тодорхойлогдоно. Нэг нь бол тодорхой зүйлүүдийг анхнаас нь аксиом байдлаар үнэн гэж авч үзээд тэндээс логик дүгнэлт гаргахыг үнэн гэж хэлдэг. Нөгөө талаас ертөнц дээр байдаг бодит загварууд дээр биелдэг зүйлсийг үнэн гэж үздэг. Хэзээ нэгэн цагт, хаа нэгэн газарт, харь гариг дээр ч биелж болох тэр зүй тогтлыг судалдаг шинжлэх ухаан бол математик юм.
-Таны хэлж байгаагаар, математик оюун санаанд үүсч байгаа зүй тогтлууд бодит ертөнц дээр биелэх юм байна. Гильберт, Гёделийн тулааныг цааш нь тодруулбал ямар үр дүн гарах вэ?
-Өөрийн чинь хэлж буй бол гүйцэд байдлын Гёделийн теоремын гол утга санаа. Өөрөөр хэлбэл, семантик утга синтаксис үнэн хоёр тэнцэнэ. Уураг тархинд болоод оюун дүгнэлтээр гарсан үнэн ямар нэгэн газар, хэзээ нэгэн цагт биелнэ. Тэгэхээр өөр соёл иргэншил, уураг тархины загварт орон зайн мэдрэмж олон хэмжээстэй байж болно. Тэглээ ч тэнд явагдаж байгаа цаад математикийн зүй тогтлууд нь бидний ярьдагтай адилхан байх нь дамжиггүй. Гёделийн хоёр дахь алдарт үр дүн болох гүйцэд бус байдлын тухай теорем нь математикийг тэр чигээр нь, байгалийн тухай, ертөнцийн тухай хүний мэдлэгийг программчилах тухай Гильбертийн асуудлыг нураасан үр дүн юм. Хэрвээ ямар нэг арга хэрэгслүүдийг урьдчилаад товлочих юм бол тэр арга хэрэгслээр шийдэгддэггүй үр дүнгүүд, асуудлууд үргэлж байна гэж баталсан юм. Өөрөөр хэлбэл, өөрөө өөрийгөө төгсгөлгүй гэж математик баталсан. Тэгэхээр энд Гильбертийн хөтөлбөр бүтэлгүй болох нь тодорхой болж байна. Гильберт анхнаас нь хэд хэдэн абсолют үнэнүүд биччихээд тэндээс бүх математикийн үр дүнг гаргах гэж зорьсон. Гёделийнхоор энэ боломжгүй. Математикч хүнд хийх ажил үргэлж байна. Тухайн он цагт шийдэгдсэн асуудал байлаа гэхэд тэр аргаар шийдэгдээгүй өөр асуудлууд гараад ирнэ. 1990-ээд оны дундуур “Математикчид ажилгүй болох уу” гэсэн өгүүлэл бичиж байхдаа ч энэ талаар хөндөж байсан. Өөрөө өөрийгөө төгсгөлгүй, өөрөө өөрийгөө гоо сайхан гэж нотолсон шинжлэх ухаан бол математик юм. Энэ утгаараа ч аугаа юм. Энэ салбарын үнэн хэзээд ч дуусахгүй. Ямар ч урьдчилж сонгосон арга хэрэгслээс давж гарахуйц шийдэгдээгүй асуудлууд байсаар байх болно. Өнөөгийн байдлаар гэхдээ Гильбертийн 1900 онд дэвшүүлсэн асуудлуудын ихэнх нь шийдэгдсэн. Түүний уриалан дуудагч үзэл санааг бид хүндэтгэж явах учиртай. Одоо математикчид өөр цаг үед амьдарч байна. Өнөөдөр математикт тэр үетэй харьцуулшгүй асар их шинэчлэлүүд гарсан. Математикийн айхтар том шинэчлэлүүдийг бие даасан институтүүд бус бие даасан хувь улсууд шийдээд байгаа нь бүр их сонирхол татаж байна. Математикчид интернэтэд өдөр тутам шинэ үр дүнгүүдийг ямар ч харамсах сэтгэлгүйгээр тавьж байгаа нь гайхалтай.
-Клейгийн институт гэж байгууллагаас 2000 онд математикт шийдэгдээгүй долоон асуудлыг гаргаж тавьсан гэх мэдээлэл олж үзлээ. Математикчдын нэр төр, хөдөлмөрийг яаж үнэлэх вэ гэдэг хачин асуулт байж магадгүй?
-Тэгэхээр математикт эрхэм үнэн байдаг. Мэдээж хэрэг, тухайн хүний хийсэн судалгаа, баталгааны явц нүсэр хүнд байх нь бий. Аль ч алхам дээр ямар нэгэн ялимгүй алдаа гарахад тэр чигээрээ боловсруулсан онол, бодолт, шийдэлт нь сүйрэх магадлалтай. Тэгэхээр математикчдын хувьд шийдсэн арга нь үнэн байхыг л мэдрэх нь чухал. Гэхдээ энэ нь аргалах биш, абсолют үнэний тухай асуудал яригдаж байгаа учраас л юм. Тийм учраас зарим олон жил математик үзсэн хүн бол тэр теоремынхоо үнэн гэдгийг мэдсэн учраас асар их таашаал авдаг. Би нэг жишээ авъя л даа. Фермагийн их теорем гэж алдартай, 300 гаруй жил шийдэгдээгүй асуудал бий. Уг теоремыг 1990-ээд оны дундуур хэд хэдэн математикчид шийдсэн гэж зарлаж байсан. Японы нэг математикч шийдсэн гэж зарласан ч хэдхэн сарын дотор алдаа гаргасан нь мэдэгдээд өөрийгөө егүүтгэсэн гэж сонсогдсон. Таны асууж буй Клейгийн институт бол 1900 оны Гильбертийн өв уламжлалыг хадгалж ХХI зуунд математикийн ямар асуудлыг шийдэх вэ гэсэн асуудлыг тавьсан математикийн судалгааны хувийн байгууллага юм. Тэрхүү зарласан долоон асуудлын нэг нь Пуанкарегийн гэх тодотголтой алдартай теорем бий. Тэрхүү асуудлыг шийдсэн орос залуу бий. Бид долоо хоног олон улсын олимпиадад оролцож танилцах боломж олдож байсан. Мань хүн тэр алдартай асуудлыг шийдсэн ч математикчдын хамгийн өндөр нэр төртэй Фильдсийн алтан медаль, сая долларын шагналаас татгалзчихаад авсангүй.
-Тэгээд Фермагийн их теорем батлагдах нь практик ямар ач холбогдолтой юм бэ. Батлагдахгүй байлаа гэхэд яах вэ?
-Хоёр зүйл бий л дээ. Математикт ер нь хоёр соёл байгаа юм. Нэг нь шийдэгдээгүй асуудлуудыг шийдэх спорт маягийн зүйл гэх үү дээ. Нөгөөх нь онолыг хөгжүүлэх арга зам юм. 1990 оны дунд үе хүртэл 300 жилийн турш Фермагийн их теорем руу дайрсан маш олон том оролдлогын үр дүн нь алгебрь, геометр гэж чухал салбаруудад үр нөлөө авчирсан. Өөрөөр хэлбэл, тэр проблем үүргээ гүйцэтгэчихсэн. Ганцхан рекордын сонирхол үлдчихгүй юу. Тэрнээс бус Фермагийн их теоремыг баталсан үгүйгээр математикийн тогтолцоонд нэг том өөрчлөлт, нэг их хохирол гарахгүй. Гэхдээ бол математикчид ямар ч проблемыг хүн төрөлхтний өмнөөс батлах ёстой биз дээ.
-Хүний нийгмийн хөгжилд өнөөдөр математик ямар үүрэгтэй байна вэ. Жишээлбэл, өнөөдрийн ардчилсан нийгмийг математик үүднээс судалсан болов уу?
-Математик өөрийн гэсэн захиалгатай. Нийгмийн салбарт ардчиллын онолыг судалсан алдарт Эроугийн теорем гэж бий. Төгс төгөлдөр ардчилал гэж байхгүй. Ардчиллын үндсэн суурь зарчим нь логик зөрчилтэй. Онолын хувьд ардчилал гэж байхгүй гэсэн ийм теоремуудаас авахуулаад нийгмийн хэрэглээний шийдлүүд бий. Нөгөө тал нь Гёделийн гүйцэд бус байдлын теоремтой холбоотой, нэг асуудлыг шийдэхэд дараа нь тухайн онолд байгаа арга хэрэгслээр шийдэгдэхгүй асуудал гарч ирсээр байдаг. Дахиад түүнийг аваад явах механизм нь өөрөө математикт байгаа юм. Бид хүний нийгэмд амьдарч байгаа учраас тодорхой хэмжээгээр математикийн аппаратыг татаж ашиглах хамтын тохиролцооны асуудлууд байна.
-Та математикийн хоёр соёлын тухай ярилаа. Математикч хоорондын зөрчилдөөн бас их байдаг уу?
-Математикт хэд хэдэн зөрчил бий. Тасралтгүй математик үздэг урсгалуудын хооронд төдийгүй тухайн бодлогыг шийддэг хүмүүсийн хооронд, онолын том асуудлуудыг бүр цогцоор нь авч үздэг урсгалууд хоорондоо зөрчилтэй байдаг. Ямар зөрчил үүсдэг вэ гэхээр тухайн бодлогыг шийд сэнээс бүр том онолын аппарат боловсруулаад, арга хийгээд тэр ерөнхий аргаас тухайн бодлогоо гаргах нэг урсгал. Энэ нь ерөнхийгөөс тусгайг гаргах гэсэн санаа. Нөгөө нь бол индукцийн санаа. Тодорхой тохиолдлоос ерөнхийг гаргах гэсэн ийм л хоёр юм. Индукц, дедукц гэсэн энэ хоёр зарчим аль аль нь бие биеэ нөхөж байдаг. Онолын түвшний сэтгэлгээнд бол ихэвчлэн нарийн логик, философийн сэтгэлгээнүүд хэрэгтэй.
-Математикийн шинжлэх ухаан хүний нийгэмтэй салшгүй холбоотой. Хүний нийгмийг дагаад хөгждөг юм биш үү?
-Би үүнтэй санал нийлэхгүй. Нийгмийн захиалгаар, хамтын тохиролцооны шаардлагаар математикийн зарим салбар дайчлагдаж байна. Хэзээ хэрэглэгдэх нь мэдэгдэхгүй өөрийнхөө дотоод логикоор явж байгаа онолын судалгаа хийж байгаа математикийн салбарууд байна. Гёделийн гүйцэд бус байдлын теоремын агуулгаар явж байгаа гэсэн үг. Өөрөөр хэлбэл тухайн онолд шийдэгдээгүй байгаа асуудлыг шийдэх замаар урагшилж байна. Ер нь бол шинжлэх ухаан судлаачид математикийг хүний нийгмээс 400 гаруй жил түрүүлж яваа гэж үздэг. Математикийн үр дүнгүүдийг амьдралын хамтын тохиролцооны урсгал руу оруулахад хүний нийгэм дор хаяж 400 жил хөгжих ёстой л гэж үздэг.
-Бидний өнөөдрийн тулгамдаж байгаа асуудлыг хэдэн зуун жилийн өмнө шийдэж болох байсан уу?
-Болох байсан. Аль Евклидийн үед шийдсэн асуудлыг одоо хүртэл сурч үзэж байна. Дунд сургуулийн үзэж байгаа математик гэдэг маань эрт дээр Евклидийн үед л хамаарна.
-Математикт үндэсний онцлог гэж байна уу. Жишээлбэл, эртний Грек тооны ухааны төв нь байсан гэдэг. Одоо Унгарын математикчид их хүчтэй гэж яригддаг?
-Математикийн авьяас хаана илүү заяадаг вэ гэдэг нь сонирхолтой сэдэв. Еврей хүн бол сайн санхүүч байдаг гэдэг нь дэлхий нийтээр хүлээн зөвшөөрсөн зүйл. Хятад хүн бол их ажилсаг, маш бага зардлаар ихийг бүтээж чадах улс гэж яригддаг. Унгарын математикчид дэндүү сод гэж тэмдэглэгдсэн байдаг. Үндэсний онцлогтой холбоотой эсэхийг мэдэхгүй.
Нэг үнэнийг хэлэхэд, математик үзэхэд нэг хэсэгтээ тухайн асуудал дээр талх тариа, гэр бүл үр хүүхэд, өөр бусад хэнээс ч хамааралгүйгээр суух хэрэгтэй. Бүхнийг мартаж чадах хэрэгтэй. Олон сар жилээр тэр асуудал дээр бодит ертөнцөөс таслагдаад суух хэрэгтэй нь гарцаагүй. Тийм нөхцөлийг бүрдүүлсэн үндэсний ухамсар, ерөнхий суурь Унгарт байж болох юм л даа. Жишээлбэл, Унгар хөгжмийн олон алдарт зохиолчтой. Листийн төгөлдөр хуурын аялгуунууд одоо хүртэл дуурсдаг. Түүн шиг Унгарын математикт тоолоод баршгүй олон авьяастнууд бий. Бусад орны математикчдыг цөөн гэж байгаа хэрэг биш.
Унгарт сүүлийн үед математикт гарч байгаа эрс шинэчлэлтэй холбоотой, ялангуяа комбинаторик, графийн онол зэргийг үзсэн математикч дын тоо тасархай байгаа юм. Гэтэл энэ бүхэн ганц, хоёр хүнтэй л холбоотой. Тэдний нэг Пол Эрдеш гэж бодлого бодогч алдартай хүн байдаг. Тэр хүний нөлөө асар их. Залуучуудад математик ийм гоё юм уу гэсэн уриалан дуудсан, сар жилүүдийн бэрхшээлийг мартуулахуйц гэгээлэг сайхан шийдвэрлэх нөлөөг үзүүлсэн болов уу. Хаа нэгэн газар хувь хүний фактор их чухал.
-Маргааш юу болох гэж байгааг өнөөдөр хэн ч мэдэхгүй. Үүнд та ямар хариулт өгөх вэ?
-Санамсаргүй байдал гэдэг маань өөрөө энэ хорвоогийн хамгийн том зүй тогтол. Юм санамсаргүй байна гэдэг сайхан. Яагаад гэвэл бүгд адилхан боломжтой болчихдог. Ертөнц санамсаргүй хуультай байсан бол өдийд бид ертөнцийн зүй тогтлыг үнэлчихсэн байгаа. Тэгэхээр санамсаргүйгээс илүү гоё ганган зүй тогтлууд байдаг бөгөөд зарим нэг тохиолдолд түүнийг олж илрүүлэх авьяас билгийг хаа нэгтээ хэн нэгэнд харамгүй өгсөн байна. Жишээлэхэд, Пол Эрдешийн тэр хийсэн ажлуудыг хараад л гайхдаг юм. Ямар их авьяастай хүн бэ гэж.
-Математикийн гоо сайхан урлагийн гоо сайхнаас юугаараа ялгаатай вэ. Энэ хоёр нэг байж чадах уу?
-Энд олон асуудал гардаг. Математикийн хүнд бодлогыг их хялбар аргаар шийдсэн баталгааг аваад бусад хүмүүст ярих, их гоё хийлийн аялгууг сонсгох, маш сайхан уран зураг үзүүлэх зэрэг нь өөр. Яг жинхэнэ урлагийн бүтээлийг, дээд түвшинд бичсэн хөгжмийн зохиолыг жирийн хүн тэр бүр анзаардаггүй. Хөгжим, уран зурагт хамтын тохиролцооны зарчмууд нөлөөлдөг. Ээж чинь чамайг хэвлийд байхад тэр хөгжмийг сонсдог байсан бол, уран зургийн хоршил зохиомжийг харсаар байсан бол төрөхдөө чи тэр гоо сайхныг хүлээж авах мэдрэмжтэй л байна гэсэн үг. Хүнд сэтгэгдэл үлдээдэг хоёр эрхтэн бол мэдээж нүд, чих. Математикийн гоо сайхныг мэдрэхэд тархи өөрөө үүний адил бэлтгэлтэй байх шаардлагатай. Математикийн хүнд асуудлуудыг энгийн, хялбар шийдсэн байвал түүнийг гоо сайхан гэж үздэг зарчим л үйлчилж байгаа юм. Гоо сайхны тухай ухагдахуун бол ерөөсөө байгаа байдал нь, бүтэц нь энгийн, хүн хүлээж авахад хялбар байх ёстой юм.
-Математикчид философич байдаг. Философи, математик хоёрын холбоо хамаарал гэж юу байна вэ?
-Философи бол хүний ертөнцийг үзэх баримтлалуудын янз бүрийн хувилбарууд. Математик бол өөрийн гэсэн арга хэрэгслээр ямар зүй тогтол байна вэ гэдгийг эрэлхийлж байдаг ухаан. Философичдод математикаас авах зүйл их бий. Ямар юмыг үнэн гэж үзэх вэ. Абсолют үнэн, харьцангуй үнэнээс эхлээд. Томоохон математикчид өнөөдөр ертөнц математик хуультай л гэж хариулж байна.
-Дээд оюун руу математикаар дамжиж хүрч болох уу?
-Наадах чинь ертөнцийн тухай сүүлчийн асуулт шүү дээ. Бурхан байна уу, үгүй юу гэдэгтэй ижилхэн. Кантын философийг үзэж байхад хүнийг анх төрөхөд тархинд нь Евклидийн геометр, натурал арифметик суулгаатай гэсэн байдаг. Байгалиас хүнд сонгодог математикийг тархинд нь суулгасан байна. Байгаль өөрөө тэр болгон гурван хэмжээст огторгуй, натурал тоогоор дуусдаггүй. Үүл хэдэн хэмжээстэй вэ гэвэл бутархай хэмжээстэй. Нэг хэмжээстэй, хоёр хэмжээстэй гэх нь хангалтгүй. Өөрөөр хэлбэл байгаль дээр байгаа зүй тогтлыг тогтооход авьяас чадвар, зөн билэг хангалтгүй. Үүнийг л Кант сайн хэлсэн байдаг. Цаашаа хүний оюун синтетик болж ертөнц дээр байгаа илүү нарийн зүй тогтол руу, дээд оюун руу ойртох ёстой гэж үздэг.
-Та олон шавь төрүүлсэн. Басхүү математикийн гүнзгийрүүлсэн сургалттай “Олонлог” төв сургуулийг үүсгэн байгуулсан. “Олонлог” нэртэй сэтгүүл гаргадгийг математик сонирхогчид шимтдэг. Ер нь таны математикт хийсэн гол ажил тань юу вэ гэдгийг асуумаар байна?
-Миний хувьд ОХУ-д 1982-1991 оныг дуустал сурч байсан. 1985-1991 онуудад математикийн хүнд асуудлууд дээр Оросын математикчдын дэмжлэгтэйгээр суух боломж гарсан. Тэр үед амьдрал илүү чамин юмгүй байлаа. Тэгэхэд миний өмнө 30-аад жил зогссон байсан асуудлыг шийдсэнээрээ би одоо ч бахархаж явдаг. 2005 онд Оросын Шинжлэх Ухааны Академийн “Успехи математических наук” гэж журнал дээр миний гаргасан үр дүнг, баталсан теоремыг математикийн амжилт хэмээн зарлаж гаргасан байна лээ. Намайг тэр ажлыг хийж үр дүн гаргаснаас хойш 15 жилийн дараа үнэн гэдгийг нь баталж зарлаж байгаа юм. Үр дүнг батлахад хугацаа шүүлтүүр хэрэгтэй л дээ. Монгол хүний баталсан теорем математикт гаргасан шинжлэх ухааны амжилтыг баталж нийтэлдэг сэтгүүл дээр зарлагдсанд баярлаж л байдаг. “Олонлог” сургууль дээр пүрэв гариг бүр семинар хийж цэвэр математикийн маш гоё үр дүнгүүдийг ярилцаж хэлэлцдэг. “Олонлог” гэж энэ сэтгүүлийг ашгийн төлөө бус гаргаж байна. Мэдээж энэ бол зах зээлийн хамтын тохиролцооноос ангид л явж байна гэж боддог. Зарим нэгэн мэддэг хүн хэн ч уншдаггүй гэж ирээд буурьгүй үг дуугараад явдагт нь гайхдаг, түүнд зориулж гаргаж байгаа бус, монгол хүн биш л юм байлгүй гэж бодохоос өөр зүйл санаанд буудаггүй юм даа.
Ж.ГАНГАА
Зочин
ттт
#_#
Baska
baabar
Шавь
za
утаа1
altan
Батаа
Отгоо
tse
Зочин
hiisver setgegch
shinjleh uhaanch
Зочин
Neumann
Baigalimaa
11 jiliin suragch
unshigch
Зочин
bb
Tumur
Мичид
Ider
Ider
Зочин
Зочин
Мичид
Зочин
Зочин
Батбаяр
Зочин
Pd
Зочин
sur sur sur
zochin
P
Oyuka
íýã èðãýí
Onigoo
A.S
Зочин
ouyka
ouynaa
Зочин
mootsoo
ganaa
P
viamin D3
Зочин
bazaraa
nyamaa ni
Зочин
Зочин
Зочин
Зочин
bold
Зочин
Зочин
math
Зочин
Зочин
saihan yaria
good